Thursday, April 5

JUS DURIAN BELANDA

Assalamualaikum... Selamat Pagi...

Cuti weekend lepas Zue balik penang, hari isnin balik ke Kl. Otw balik singgah kat Tapah sebab nak beli jambu tapi ternampak buah durian belanda punyalah banyak. Harganyer rm12 sekilo. Kena peram dulu, sehari dua masaklah. Semalam balik dari keje dengan semangat berkobar-kobar terus turun ke dapur untuk   buat jusnya. Sementara cahaya matahari petang still ader.. so apelagi yang memang zue dah target untuk photoshoot buat blog.. Kalau ambik gambar malam..kureng lak cantiknyer..


Di sini zue nak share khasiat buah durian belanda yang di ambil DI SINI.

Di Malaysia ia dipanggil Durian Belanda, di Brazil ialah 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana', bagi Indonesia buah Sirsak dan untuk bahasa Inggeris ialah 'Soursop'.

Buah Durian Belanda atau Soursop merupakan pembunuh semulajadi bagi sel kanser iaitu dengan 10 ribu lebih kuat daripada terapi kemo. Antara kelebihan yang lain ialah dari segi perubatan, ia memberi kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat. Selain daripada itu, ia sebagai anti bakteria, anti fungus, berkesan melawan pelbagai jenis parasitdan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, stress dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik. 

Bahannya:
Buah Durian Belanda
Gula
Air
Ais batu

Caranya:
  • Kupas kulit buah durian belanda, buangkan bijinya dan masukkan dalam blender
  • Masukkan sekali gula, air dan ais batu
  • Sedia diblend sehingga hancur
  • Sedia diminum

No comments:

 

Designed By Izza sakura