Monday, May 16

Hepi Besday my Little Princess and Little Prince



Selamat Hari Jadi buat Aqil dan Alya. Kedua-dua anak Zue ni lahir pada bulan yang sama cuma tarikh dan tahun yang berbeza. Sorang 4 tahun, sorang lagi 7 tahun. Sejak dari awal lagi terfikir nak buat kek apa.. Mula-mula nak try Cheese fair lady (tak pernah buat) tapi takut tak menjadi almaklum nak bagi orang makan (untuk party besday diaorg). So buat Kek Red Velvet je lah.. Cara buat nyer amat mudah.. Dalam resepi Zue sebelum ni ada cara untuk buatkan Red Velvet Kek.. DISINI 



Inilah kek yang di designkan sendiri.. Tak reti sangat nak mendeko-deko ni sebab tak pernah masuk kelas deko ni. Tapi alhamdulillah dengan sedikit minat ada so tangan ni boleh merialisasikan sendiri. Mungkin sedikit comot almaklumkan.. saya tengah belajar..

Anak zue yang sorang minat princess (girl katan).. yang si hero minat thomas so zue letakkan dua-dua edible image atas kek ni.. baru puas hati dua-dua ada.. adil kan?!



Si kecik tumpang sekaki bergambar (Actually dia geram kat cherry tu).. nak ngap lah tu.. sebelum buat kek ni dia dah ngap 2 biji nasib baik perasaan kalau tak.... :(


Maksud tersirat.. 2 biji cheery menandakan 2 orang anak zue yang celebrate besday pada bulan yang sama..


Actually kek ni zue buat 2 biji tu yang nampak tinggi.. dengan parutan choc putih dan choc hitam untuk melengkapkan lagi kekosongan whipping cream dan cream cheese tu.. Tulisan atas kek zue guna choc yang dicairkan bersama minyak dan susu cair.. Boleh lahkan..even tak sempurna mana.. :)

1 comment:

Nizam said...

Happy birthday Alya & Aqil!

 

Designed By Izza sakura