Monday, March 18

JUS TEMBIKAI, JUS LAICI ATAU JUS TEMBIKAI LAICI?..mana pilihan anda?

 

Assalamualaikum.. 

Selamat Petang.. Kan best petang-petang gini pekena jus buah. Antara peberet zue untuk jus buah ialah tembikai laici. Nak buat pun mudah.. Kalau buat sendiri kosnyer lagi murah daripada minum kat kedai. Biasa kalau zue buat 1 jug besar simpan dalam peti ais stok sampai petang.Actually tak lah sampai petang, tapi tengahari dah abis.

 

Kali ni zue pelbagaikan versi jus tembikai. Antaranya ialah jus tembikai laici, jus tembikai dan jus laici. Antara tiga jenis jus ni yang mana paling best.. Bagi Zue tembikai laici ler..
 
 

JUS TEMBIKAI

Buah Tembikai 
Air Gula 
Ais Batu :

Caranya: 
Campurkan kesemua dan blend sehingga hancur 

 JUS TEMBIKAI LAICI
 Buah Tembikai 
Laici tin 
Air 
Gula 
Ais Batu 

Caranya: 
 Campurkan kesemua termasuk air laici kecuali buah laici dan blend sehingga hancur 

 JUS LAICI 
 Buah Laici tin 
Gula 
 Ais Batu 

Caranya: 
 Campurkan kesemua dan sedia diminum sejuk-sejuk

1 comment:

Asyifa Mustaffa said...

aduh sedapnya...! kena la ngan cuaca skrng ni....klau buat kat umh sy ni....x kan smpi sejam pnya utk 1 jug...kjap je dah abis anak2 duk ulang mnum...

 

Designed By Izza sakura