Thursday, June 27

JUS AVOCADO GULA MELAKA

 Selamat pagi..

Alhamdulillah jerebu makin berkurangan. Anak-anak dah mula pergi sekolah hari ni. Dia orang dah tak sabar-sabar nak masuk sekolah. Lega diaorang tak de yang demam. Mama dia orang jer yang demam dan sakit tekak. Hari ni dah rasa sihat sikit badan mungkin sebab banyak minum air kosong. Ia membuang toksik dalam badan. Zue ni jenis liat jugak nak minum air masak tapi fikir untuk jangka masa panjang telan jugak lah.

Antara jus peberet zue adalah jus avocado. Dah banyak kali buat dan banyak kali papar kat dalam entry blog zue. Minum jus ni memang tak puas. Kalau pergi kat ayam penyet tu minum segelas kiran dalam dekat nak 10 henggit ... mahal tau.. buat sendiri lagi puas hati..

Kebiasaan duk try resepi sama kali ni try resepi letak gula melaka pulak.. 
   
JUS AVOCADO GULA MELAKA 
sumber: mustsweet

2 biji avocado yg masak 
1 cawan susu segar 
1 sudu gula air gula melaka ( masakkan gula melaka dgn air) 
ais batu

Caranya:-
  • Isi avocado, gula serta di campur dengan susu dan kisar sebentar. 
  • Letakkan ke dalam cawan dan tuang air gula melaka. 
  • Masukkan ais dan sedia dihidangkan

2 comments:

Asyifa Mustaffa said...

meleleh air liur....!
avacado mmg berkhasiat....

..::Zue::.. said...

betul tu... sedap dan berkhasiat..

 

Designed By Izza sakura