Tuesday, June 21

KEK PISANG BERWALNUT mix fruit AGAIN..


Semalam jiran zue, kak intan bagi pisang abu.. tak tau nak buat apa.. kebetulan nak pergi rumah sepupu yang baru keluar hospital so..baik buat kek untuk buah tangan ke sana.. so gedebak gedebuk melenyek pisang, menimbang tepung, gula.. dan membakar kek pisang.. maka terhasil lah kek pisang yang memang sedap.. tq CMG ..betul-betul puas hati dengan resepi ni (kali ke2 buat)..

Bawa ke rumah sepupu pun dia orang puji rasa sedap.. tak sama ngan kedai.. tapi kali ni zue buat sedikit kelainan dengan menambah mix fruits dalam kek ni.. nak bagi ada rasa kelainan ngan gigit sesuatu yang masam manis gitu.. nak resepinya?..jom jenguk kat SINI..


Saja nak try memarblekan guna kaler merah tapi bila masak, kaler tu hilang entah ke mana... kaler merah agaknya tak sesuai untuk jenis kek pisang ni.. 'tak masuk kata orang..' kaler coklat gak yang sesuai untuk marblekannya macam yang zue buat ari tu..


memang gebusss... lembut dan moist kek pisang ni.. agak wangi dan memang sedap..ni ada skit kaler merah yang tertinggal.. yang lain entah ke mana..

campuran kekacang walnut dan mix fruits yang menyedapkan lagi kek ni.. memang sedap sangat-sangat.. ni tak termasuk lagi dalam kek ni..kaya dengan kekacang walnut dan mix fruits lagi..

No comments:

 

Designed By Izza sakura