Wednesday, December 28

STRAWBERRY COKLAT

Lagi - lagi N3 tentang Cameron n Strawberry.. Almaklum demam Cameron masih lagi terasa.. Masa kat Pasar Brincang hari tu, zue ternampak ada orang jual strawberry coklat . Satu cucuk berharga rm2 untuk 3 biji buah. Bila beli 3 cucuk dapatlah rm5.. Setakat nak rasa bolehlah.. Semenjak Datok Ct mengelemerkan strawberry coklat ari tu, zue masih lagi tak dapat merasa. So datang kali ni nak jugak rasa. Sedap ke tak.. Bila zue beli dan rasa...memang  sedap gabungan masam dan manis memang sesuai dan serasi. Apa lagi, buah strawberry masih lagi ader kat dapur tu.. 

Amoi tu pesan.. 'Lu olang beli ini buah, talak letak dalam peti ais tau.. letak itu luar..boleh tahan 5 hari tau..' Katerrnyer.. 


Bahan-bahan:

Coklat Berryl's
Susu segar

**Kedua-dua bahan tersebut tidak diberi sukatan memandangkan zue letak ikut selera sendiri.. Susu segar adalah bahan melembutkan dan mencairkan coklat so ia tidak perlu digunakan terlalu banyak... gunakan sekadar mencairkan coklat tersebut**
Caranya:

  • Cairkan coklat dan masukkan sedikit susu cair 
  • Masak secara double boiler
  • Masak sehingga coklat tersebut cair
  • Tutup api sejukkan sebentar
  • Buah strawberry sedia disalut coklat
Kesedapan yang amat terasa
Gabungan masam dan manis menyebabkan makan satu nak lagi.. dan lagi..
Alya : mama .... Lagi sedap coklat mama buat daripada beli kat Cameron hari tu...

mama : Laa.... ari tu diaorang pakai coklat murahan jer.... tu yang tak sedap...

2 comments:

Cik Bhulat said...

erm..sedapnya..nak sikit.mintak merpati hantarkan ye..hehehe

cik bhulat kalo g sana itu yg sy cari..suka sgt

..::Zue::.. said...

betul tu Cik Bhulat... memang sedap.. nanti zue emailkan jer.. x yah pakai merpati.. huhuhuhu...

 

Designed By Izza sakura